Коли криза – не перешкода: успішні приклади інвестицій
2020-07-02
Революція у AgTech
2020-07-17

Тенденції, що спонукають до великих можливостей для інновацій у майбутньому

Тенденції, що спонукають до великих можливостей для інновацій у майбутньому

  • Сім’я та дім. Зараз спостерігається поширення інструментів підвищення продуктивності, які допомагають полегшити діяльність на роботі, такі як: Slack, Zoom, Asana, а також нові стартапи Superhuman і Notion. Але як щодо життя вдома? Сімейне життя складніше, ніж будь-коли. Число мам, які працюють становить 71,5% і продовжує зростати, а в 63% сімей з дітьми працюють обоє батьків. У міру того як ці тенденції посилюються, споживачі, особливо жінки, потребують нові програмні засоби і послуги, які допоможуть їм керувати своїм життям вдома так само легко, як і управляти проектами на роботі.
  • «М’ясо майбутнього покоління» для м’ясоїдів. Свідоме споживання зростає, люди все більше усвідомлюють, що ми  їмо, і як це впливає на наше здоров’я і навколишнє середовище. Це не тільки для веганів: 30-50% людей зацікавлені в скороченні споживання тваринного білка. Про це свідчить зростання таких компаній, як Impossible Foods і Beyond Meat, традиційні любителі м’яса хочуть альтернативні варіанти, які насправді задовольняють їх, як справжні. Крім варіантів, заснованих на рослинній альтернативі, ми бачимо нову хвилю культивованих в лабораторних умовах м’ясних продуктів, таких як Memphis Meats, орієнтованих на курку і ссавців, а також на м’ясо диких тварин та на морепродукти. Ці компанії використовують клітинні технології для створення альтернатив існуючим тваринним білкам, які є клітинно однаковими, але вирощуються в лабораторії, а не на тваринних фермах
  • Індивідуальна охорона здоров’я. Очікування споживачів продовжують зростати навколо того, що вони передбачають від сфери охорони здоров’я – це буде стимулювати нові проривні інновації. Ми вже почали бачити багато змін, але нам ще треба буде пройти довгий шлях. Деякі області, в яких можуть з’явитися нові продукти, включають можливість відправляти текстові та голосові повідомлення лікарям і медсестрам, доступ до більшої кількості медичної допомоги за допомогою телемедицини (особливо психічного здоров’я) і більше можливостей для оплати послуг.
  •  Краще використання ресурсів. Нові бізнес-моделі, які уникають утворення відходів (повторне використання, спільне володіння, оренда замість купівлі і т.п.), привертають більше етичних споживачів, особливо серед молоді. Це створює стійкі нові можливості для бізнесу. Як показують опитування, 60% споживачів стурбовані зміною клімату, а 54% вважають, що вони можуть внести позитивний внесок в світ своїми покупками. Економіка повторного використання (а не переробки) знаходиться на підйомі. Компанії продають запчастини, навчають споживачів ремонту товарів і запускають схеми зворотного викупу матеріалів. Вони переходять від продуктів до послуг, використовуючи моделі підписки, які зберігають право власності.
  • Безперешкодність пересування. Люди хочуть свободи пересування по все більш завантаженим містам. Вони використовують навігаційні програми для планування подорожі і хочуть отримувати оновлення в режимі реального часу про те, як краще дістатися від точки А до точки Б різними видами транспорту, включаючи скутери та вертольоти. Споживачі хочуть, щоб їх перевезення по містах були модульними і персоналізованими відповідно до їх індивідуальних потреб. Все частіше навігаційні програми об’єднуються з платіжними, що дозволяє в одному місці спланувати поїздку і заплатити за неї, як це зробив лондонський сервіс Citymapper з його Citymapper Pass.
  • Культура усвідомленості. У 2019 Calm отримав оцінку в $ 1 млрд, а термін «медитація» дав сотні результатів в магазині додатків. Люди віддають перевагу турботі про себе і психічному здоров’ю, а молоді покоління прагнуть до кар’єри, яка відповідає їх захопленням і забезпечує баланс між роботою та особистим життям. Настав час коли люди почали піклуватись про те, як вони проводять свої хвилини, і ми побачимо подальше зростання цієї категорії.
  • Зміни в сфері вищої освіти та зайнятості. Зараз багато поширених традиційних робочих місць в світі змінюються або скорочуються, що в значній мірі обумовлено вдосконаленням технологій і штучного інтелекту. У той же час вища освіта залишається занадто дорогою. У цій новій реальності починають створювати простір для різних форм навчання – від програмування, до перепідготовки робочих місць та до навчання з мінімальними витратами.
  • Конфіденційність. З огляду на те, що в останні кілька років було багато ситуацій з порушенням конфіденційності, чи розраховують люди на захист своїх даних? Скептики все більше усвідомлюють свою конфіденційність (або її відсутність), а корпорації вживають заходи – іноді самі по собі, а іноді і на підставі нових правил, таких як Каліфорнійський закон про захист прав споживачів. Це хвилююче питання, але в даний час не кожному під силу розібратися в захисті своїх особистих даних. Якщо громадяни не довіряють уряду і існуючим великим технологічним компаніям – то можуть з’явитися нові компанії, щоб задовольнити цю потребу. Компанії,  які вже завоювали довіру споживачів, мають великі можливості для етичного поводження з даними і конфіденційності.
  • Прямий ефір. З моменту появи смартфонів діяльність, яку ми зазвичай робили разом – наприклад, шопінг і похід в кіно – перемістилася в онлайн-процеси. Люди шукають нові способи взаємодії один з одним при використанні технологій. Соціальні мережі почали хвилю асинхронного обміну в Інтернеті, і тепер споживачі почнуть робити все наживо в режимі реального часу. Це вже відбувається широко в іграх – величезний споживчий тренд. Люди хочуть поділитися своїми враженнями з друзями, завдяки розширенню 5G, є багато варіантів як ще більше вдосконалити цей тренд.
  • Фінансова грамотність. Багато стартапів вже почали руйнувати традиційні фінансові галузі, і їх буде ще більше. Молоде покоління по-різному думає про гроші, заощадження, інвестування, про те, на що вони витрачають кошти і як за це платити. Одночасно змінюються відносини в сфері зайнятості. Це означає, що історична парадигма пенсійних накопичень не застосовується. І в цій сфері є місце для нових фінансових рішень аби вирішити ці зміни відповідно до звичок споживачів.